tisdag 29 november 2011

Hoover Damm

Photobucket
Eftersom vi var i Las Vegas kände vi att vi var tvungna att åka till Hoover dammen och kolla, sagt och gjort.

Photobucket
Det var jättehärligt väder, typ 25 grader vamt och sol. Det här är bron som motorvägen går på. Förr körde man ju över själva dammen, men det gör man inte längre.

Photobucket
Hoover dammen! Den var faktiskt mindre än vad jag trodde.

Photobucket
Det va himla fint faktiskt.

Photobucket
Här är en del utav Lake Mead. Den vita randen hörde jag nån guide prata om, och det hade tydligen blivit ett tag sen när Lake Mead var översvämmad och vattnet var fullt med kalk. Sen när vattnet sjönk igen, lämnade det en vit rand på bergen. Om jag inte fattade fel. Såg rätt fränt ut iallafall.

Photobucket

Photobucket
Vi gick upp på bron, där motorvägen gick. Här gå förresten gränsen mellan Nevada och Arizona.

Photobucket
Vi åkte till en utkiksplats där man kunde se mer utav sjön. fint.

Photobucket
En snubbe frågade om jag kunde ta kort på han och hans tjej, och det kunde jag ju givetvis. Sen sa han att han kunde ta kort på mej och Mathias, för jag hade vart så snäll och tagit kort på dem. Varför inte sa jag.

Photobucket
Vi åkte tillbaka till Las Vegas och checkade in på vårat hotell, som var The Stratosphere den här natten.

Photobucket
Här är utsikten från vårt hotell rum, lite knäpp bil, då rummet speglar sig också, men va tusan gör det.
Stratosphere är hotellet med det jättehöga tornet, som man kan åka upp i. Vi gjorde oss iordning lite och gav oss upp där. to be continued.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar