lördag 28 mars 2015

dag 26-27 kuala lumpur

från langkawi tog vi ett spontan flyg till kuala lumpur, där checkade vi in på the original backpackers inn som vi hade läst om i våra böcker
så här fancy var det, betong, 3 hårda sängar och en fläkt! men vi va glada endå, för vi bodde mitt i chinatown för ca 40kr per natt
första kvällen irrade vi mest runt i China town, köpte mat, men jag råkade beställa nått med bläckfisk och sen hittade vi ett hårstrå i Stinas mat så vi gick därifrån utan att ha ätit något!
dock hittade vi ett annat ställe sen, reggae bar där vi fick tag på jättegoda hamburgare!
så mysigt överallt!
dag två börjades med jättegod frulle på vårt hostels not so fancy rooftop
bästa Atun som gjorde den bästa frullen i kuala lumpur!! så söt
sen gick vi på islamic arts museum där vi såg allt från kakel till kläder till delar av koranen
fanns mycket fina saker!
sen hamnade vi på kuala lumpur birdpark! där inne gick det en massa lösa fåglar, t.ex såna här fina påfåglar
sen kom storken till oss men hade inga bebisar med sig
flamingos
cafe med en massa random fåglar, men inga människor
fina koi fiskar
birdiiie
påfåglar är svårflörtade, som Lisa skulle säga
vi tog även bild med massa fåglar!!
på kvällen var vi ute på reggeabaren igen och tog oss ett beertower!
dag 3 tog vi ett tåg ifrån den här fina tågstationen (efter vi ätit frukost hos Atun så klart)
tåget tog oss hit, till batu caves!!
på vägen upp för de 272 trappstegen, väl däruppe var det en stor grotta, men det var väldigt skitigt och det låg skräp överallt :( tråkigt
en ganska grotesk staty
vi gjorde även henna, titta så fint!!
på kvällen åkte vi och spanade in petronas towers!
haha <3
sen åt vi på fat boy, jättegoda burgare( ja, vi var lite trötta på ris&nudlar därav hamburgare 2 dagar i rad hehehe)

förresten är det himla kul att inger&kenneth och hille kommenterar så mycket här på bloggen!! hint hint till de andra föräldrarna samt vänner

1. Hahahaa!! Fina bilder som vanligt!👍 idag lyckades jag! Var rädda om er tjejer! Kram 😘

2. Såååå fina bilder !!! Lyckostar som får vara med om detta...ha de gött !!!! " Famo" Ulla

3. Kenneth gillade bilden med dig, Stina, Jossan och de vackra papegojorna. Mycket fina bilder över huvud taget. I dag har vi haft en batalj med Ninja. kloklippning som du vet. Det gick lite lättare i dag. Vädret har blivit kyligare igen, bakslag för våren, trist. Hälsningar Inger och Kenneth,

4. :) trevlig t att följa er.