måndag 12 december 2011

Los Angeles

Nu är det ju så att jag har kommit hem till Sverige och har cirka hundra bilder jag inte visat. Därför blir det nu en blogginläggsbomb. Jag hade inte riktigt tid att blogga den sista veckan vi var där, sen var jag svinsjuk i fem dagar och orkade endast röra datorn när jag skulle byta till nästa Supernatural- eller Game of thrones avsnitt.

Photobucket
Efter att vi hade kommit hem från Las Vegas var jag som sagt svinsjuk, men på tisdagen efter kände jag mej trots allt ganska pigg fast hostan höll sig kvar.
Så jag och Mathias styrde kajutan upp mot Los Angeles, för på kvällen skulle jag till bästa Lovisa som var i stan med sin värdfamilj.

Photobucket
Vi åkte till Trails cafe i Griffith park. Så himlans mysigt!

Photobucket

Photobucket
Vi köpte varsin strawberry-rhubarb pie, som var svingod. Jag tog en kaffelatte och Mathias tog varm choklad.

Photobucket
Det mörknade och cafeet lyste mysigt. Vi hade tänkt att gå en sväng parken, men vårat tids schema blev inte som planerat, så det hann vi inte innan det blev helt mörkt.

Photobucket
Senare på kvällen efter en runda i Hollywood åkte vi till Mel's drive in och käkade mat. Jag åt en jätte god varm sallad med grillad zucchini, sparris, tomat osvosv, och mathias åt en mushroom hamburger.

Photobucket
Efter det skulle vi åka ut till Marina del rey, för det var där Lovisa bodde med sin värdfamilj. Då var det lite trafik på frivägen...
Sen åkte Mathias hem till Valley Center igen och jag&Lovisa satt och skypade med Ebba, drack iste och planerade för morgondagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar